זה לא סוד שעולם הניחוחות היוקרתיים התפוצץ בשנים האחרונות. השוק שווה כעת דיווח של 24 מיליארד דולר וממשיך לצמוח משנה לשנה. זה מהווה הזדמנות מצוינת למותגים להרוויח כסף מהמוניטין שלהם ומחוזק שמם. אבל לאילו בשמים יש את המותג החזק ביותר? התשובה עשויה להפתיע רבים, אבל מבחינת הכרה וחוזק המותג, שאנל הוא כנראה מותג הבשמים הכי אייקוני בסביבה כרגע. למרות שברור שמעט מאוד מותגים אחרים מצליחים להגיע לקהל רחב כל כך או שיש להם די הרבה כוח עמידה, אפילו בשמים נישה מתחילים לזרוק את הכובע שלהם לזירה בכל מה שקשור לסחירות. אז מי יצא בראש? בואו נסתכל על הממצאים שלנו.
מהו מותג בשמים איקוני?
מותג בשמים איקוני הוא כזה שיש לו מוניטין חזק מספיק כדי להתעלות מעל התרבות והזמן החולף. הריחות שלהם הופכים ידועים עד כדי כך שהם ניתנים לזיהוי מיידי, גם אם שמם לא מוזכר. ישנן סיבות רבות מדוע בושם עשוי להפוך לאיקוני, החל מאופן השיווק שלו ועד לחוויה החושית שהוא מספק ללקוחות. כמה ממותגי הבשמים האייקוניים ביותר קיימים כבר עשרות שנים ואף שיחקו חלק בעיצוב התרבות הפופולרית.
שאנל- הבושם הכי אייקוני
שאנל מס' 5 הוא אולי הבושם הכי אייקוני בעולם. הניחוח המתוק והפרחוני שלו מושך צרכנים כבר למעלה מ-90 שנה. בתור הריח הנמכר ביותר של המותג, נראה שהוא בהחלט לא הולך לשום מקום בקרוב. הבושם נקרא לעתים קרובות כאחד הריחות הפופולריים ביותר בעולם ואף קנה לעצמו מקום באוסף הקבוע במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק. למותג יש קשרים חזקים עם תעשיית האופנה. ואכן, היא משתפת פעולה באופן קבוע עם מעצבי אופנה מובילים כדי לייצר קווי לבוש ואביזרים שלעיתים בהשראת הבושם.
אסתי לאודר - הבושם השני הכי אייקוני
אסתי לאודר היא חברת האם של מספר מותגי בשמים מובילים, ביניהם Youth Dew האייקוני. הניחוח הגיע למדפים לראשונה בשנת 1956 ומאז זכה למספר דימיונות מחדש, תוך התאמה לטעמים המשתנים של הקהל שלו. הריח מתואר לעתים קרובות כחם ומתובל, עם תווים של אלגום ויסמין. יש לו קסם רטרו שברור תפס את הצרכנים מאז השקתו הראשונה. המותג גם הצליח להישאר רלוונטי במשך עשרות שנים, כאשר Youth Dew הוא הניחוח היחיד של אסתי לאודר שיוצר כבר יותר מ-60 שנה. מאמצי השיווק של חברת האם גם מילאו תפקיד משמעותי בהפיכת Youth Dew לשם דבר, כאשר הניחוח זוכה להתייחסות בתרבות הפופולרית בהזדמנויות רבות.
דיור וטום פורד - נלחמים על המקום ה-3
מספר 5 של כריסטיאן דיור הפך לאחד הבשמים האייקוניים בהיסטוריה. זהו הניחוח השלישי הנמכר ביותר בעולם, עם יותר מ-35 מיליון בקבוקים שנמכרו מאז השקתו בשנות ה-50. המותג הוא אחד הרווחיים בעולם וקנה לעצמו מקום בין 10 חברות האופנה הכי שוות. החברה אחראית גם ליצירת כמה מהניחוחות היוקרתיים בעולם, ביניהם J'adore ו- Miss Dior. טום פורד ידוע גם בקווי הניחוחות שלו, כאשר הבושם הראשון שלו יצא לאור בשנת 2006. הריח זכה להצלחה מיידית והבטיח את מקומו בלבם של חובבי ניחוחות רבים. המותג התרחב מאז ומייצר כיום מגוון רחב של בשמים לגברים ולנשים כאחד. לניחוחות של פורד יש סגנון ייחודי שהוא קלאסי ומודרני כאחד. יש להם ריח נועז ופרובוקטיבי שבטוח יעשה רושם בכל אירוע.
קלווין קליין ו-YSL - נלחמים על המקום האחרון
קלווין קליין הוא עוד מותג ניחוח פופולרי שמצא מקום בלבם של חובבי ניחוחות רבים. החברה אחראית לכמה מהריחות המוכרים בעולם, כמו אובססיה ונצח. למותג יש מגוון רחב של מוצרים, לרבות בשמים, קלנים, קרמי גוף, ואפילו נרות. איב סן לורן (YSL) היא ענקית אופנה נוספת שיצרה מספר בשמים איקוניים. החברה נוסדה בשנת 1962 בפריז ומתמחה במגוון רחב של מוצרים, לרבות ביגוד והנעלה. הבשמים של YSL מופיעים לעתים קרובות בין הניחוחות הנמכרים ביותר בעולם, כאשר שחור הוא הריח הפופולרי ביותר.
סיכום
זה מסיים את החקירה שלנו לגבי איזה בושם הוא האייקוני ביותר. כפי שניתן לראות מהמידע למעלה, התוצאות עשויות להפתיע אותך. ואכן, שאנל היא הבשמים הכי אייקונית בעולם כרגע, כשאסתי לאודר מגיעה למקום השני. דיור וטום פורד נאבקים על המקום השלישי, כשקלווין קליין ו-YSL נלחמים על המקום האחרון. זה מראה שמותג בשמים חזק יכול לחרוג מגבולות תרבותיים ודוריים. זה לא משנה מי אתה או באיזו תקופה אתה חי, בטוח שיהיה לך לפחות ריח אחד שאתה משייך להיותו חלק מהחיים שלך.